Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

"Λευκή Τζαζ"


Φώτα να ανάβουν και να σβήνουν. Γυμνοί τοίχοι - δεν μπορούσες να δεις πρόσωπα, μόνο να τα φανταστείς.
Η Γκλέντα να σκοτώνει τον προαγωγό.
Η Γκλέντα γυμνή - με το σώμα της Μεγκ.
.....................................................................................................................................

Να στροβιλίζομαι, να πέφτω.
Μουσική.
Σκοτάδι / φως / πόνος - τσιμπήματα στο μπράτσο, τρελή μακαριότητα. Φως = όραση - μη μου βγάλετε τα μάτια.
Να στροβιλίζομαι, να πέφτω - ΟΛΑ συγχρονισμένα με την μποπ. Θέματα του Τσαμπ Ντινήν - η Λουσίλ κι ο Ρίτσυ να κατεβαίνουν από τον παράδεισο.
Να ιδρώνω - κρύα χτυπήματα στο πρόσωπο. Το πρόσωπο κάποιου - ενός ηλικιωμένου.
Τρυπήματα βελόνας να παίρνουν μαζί τους τον πόνο.
Τσιμπήματα στο μπράτσο - τρελή μακαριότητα.
ΟΛΑ - να στροβιλίζονται, να πέφτουν.
Εντριβές στο μάγουλο σχεδόν μακάριες - πυκνά γένια.
Ο χρόνος - φως στο σκοτάδι, φως στο σκοτάδι, φως στο σκοτάδι.
Ένας άντρας με γυαλιά - ίσως όνειρο. Φωνές - ονειρικές, μισοαληθινές.
Μουσική.
.....................................................................................................................................

Κοίτα:
Ένα ελαφρό χαμόγελο να χαϊδεύει το μαξιλάρι της. Ο ένας ώμος έξω από το σεντόνι, οι παλιές ουλές μαυρισμένες από τον ήλιο.
Τράβηξα φωτογραφίες:
Το πρόσωπό της - μάτια κλειστά - όνειρα που ποτέ δεν θα μου τα πει. Φως από το πορτατίφ, από το φλας: ξανθά μαλλιά σε λευκό λινό.
Έβγαλα το φιλμ.
Σήκωσα τις βαλίτσες με τα χρήματα - βαριές πρόστυχες.
Βγήκα από την πόρτα πνίγοντας τα δάκρυά μου.
.....................................................................................................................................

Η Γκλέντα:
Σταρ του σινεμά, σταρ της τηλεόρασης. Στα εξήντα της  - δεσποτική μητέρα σε ατελείωτο σήριαλ.
Η Γκλέντα:
Τριάντα χρόνια διάσημη. Πάντα μαζί μου - οι φωτογραφίες της πάντα πάνω μου. Αγέραστη - κάθε ταινία της, κάθε δημοσιευμένη φωτογραφία της έλαμπε.
Στα όνειρά μου - να στροβιλίζεται, να πέφτει.
Όπως ο Έξλυ, ο Ντάντλυ, ο Κάρλαϊλ.
Εξορισμένα από εμένα, πράγματα που μου μιλάνε - προφορική φρίκη που καθορίζει τη μακριά επιβίωσή της.
Όνειρα - να στροβιλίζονται, να πέφτουν - 
Θα γυρίσω πίσω. Για να κάνω τον Έξλυ να ομολογήσει κάθε τερατώδη συμφωνία που έκανε με την ίδια ευθύτητα μ' εμένα. Θα σκοτώσω τον Κάρλαϊλ και θα βάλω τον Ντάντλυ να συμπληρώσει κάθε πτυχή της ζωής του - για να σβήσει την ενοχή μου με το βάρος της μοχθηρότητάς του. Θα τον σκοτώσω στο όνομα των θυμάτων μας, για να βρω την Γκλέντα και να της πω:
Πες μου τα πάντα.
Πες μου τα πάντα.
Ακύρωσε τον χαμένο χρόνο.
Αγάπησέ με μανιασμένα μέσα στον κίνδυνο.

(James Ellroy "Λευκή Τζαζ", μετάφ. Ανδρέας Αποστολίδης, εκδόσεις Άγρα, 1999)